Szófelhő
kommunikáció feladat oktatás műhely tehetséggondozás internet digilektus konferencia média stílus módszertan facebook marketing stilisztika barangoló netszótár internetkommunikáció utazás szövegalkotás borkommunikáció infokommunikáció bormarketing bibliográfia stílusgyakorlat kreatív írás digital_communication digilect emotikon tipográfia írásgyakorlat pályázat marketolingvisztika retorika digitális_kommunikáció prezentáció emoticon communication visual_communication önéletrajz visualisation reklám életrajz szövegértés tárgyalástechnika vizuális kommunikáció folyóirat üzleti kommunikáció meme szövegértelmezés vizuális_kommunikáció szövegelemzés énmárka szövegnyelvészet memes vizualitás szöveggondozás
Tárgyalástechnika 2015 |
2015. április 27. hétfő, 19:57 |
A cégbemutatók értékelő űrlapjai Az első csoport (15.30 és 17 óra között) A második csoport (17 és 18.30 között)
Témák a vizsgatárgyaláshoz 1. csoport Click&Boom és Mikrochip (Nyelvek elegye) A Click&Boom a piacon való terjeszkedése miatt fel akarja vásárolni a Mikrochip gyártóját. A Nyelvek Elegye Corp. bizonyos feltételek mellett hajlandó lenne az eladásra. Gondoljanak a munkatársakra (mi lenne az átvett fejlesztők mellett a marketingesekkel, pénzügyesekkel, adminisztrátorokkal, ilyen csoportja már van a C&B cégnek), a vételárra (a szabadalmakra is), az arculati elemekre, a helyszínekre (kutatólaborok, irodák) stb. A Nyelvek Elegye Corp. jelenlegi értéke a Forbes magazin becslése szerint 1 milliárd forint. Készüljenek fel minden szempontra. A C&B célja értelemszerűen a minél olcsóbb és egyszerűbb cégátvétel.
Gifted + Agyas lábas Az Agyas lábas gyártói és forgalmazói keresik meg a Gifted céget, szeretnék, hogy bekerüljenek az ajándékötlet-gyáros kínálatába. Viszont a forgalmazásért nem hajlandóak pénzt fizetni. Találjanak minél több alternatív megoldást, hogy létrejöhessen az üzlet. Azt is gondolják végig, hány terméket szeretnének eladni, milyen áron, van-e árengedmény, kiszállítási díj, melyik cég végzi a kiszállítást, lehet-e egyéb termékekkel összecsomagolás, kinek a feladata lesz a marketing (van-e ebben kölcsönösségre lehetőség) stb.
Marry Me + JAD A JAD édesítőszer-gyártó üzeme most költözött új helyszínre, éppen a Marry Me ügynökség irodája mellé. A Marry Me munkatársait zavarja a termékelőállítással járó zaj, illetve a szagok, továbbá félnek az egészségre káros anyagok hatásától. Elköltözni nem akarnak: jól bevált az iroda, ezt ismerik az ügyfelek, megfelelő elhelyezkedésű és hatalmas költséggel járna a költözködés. Próbálják meg rendezni a jószomszédi viszonyt.
2. csoport IMB és Filojob A Filojob felkéri egyéni vagy kiscsoportos coacholásra az IMB céget. Nem a Filojob munkatársainak kellene segíteni, hanem az ügyfeleiknek. Dolgozzák ki az együttműködés részleteit: milyen gyakorisággal, milyen áron, milyen kedvezményekkel, milyen csoportokban tudnának szolgáltatást nyújtani, pontosan mit kínálnának. A Filojob gondolja végig, kötelezővé tenné-e a részvételt a (pályakezdő) ügyfeleinek, milyen összeget kérne a szolgáltatásért (ebből mennyit továbbítana az IMB-nek), ki fizetné a szolgáltatást (az ügyfelek, egyetem, leendő munkáltató) stb.
GSI és Hola A GSI fordítócég munkatársai vállalnak feladatokat az Hola nyelviskolánál is (a spanyol nyelvet érinti ez különösen). A GSI ezt nem tartja megfelelőnek, hiszen a munkatársak egyrészt a GSI-nél szerzett kapcsolatrendszert átviszik az Hola céghez is, másrészt az Hola szervezte hétvégi és esti elfoglaltságok nagyon leterhelik a közös embereket. A GSI vezetősége természetesen már egyeztetett a saját embereivel, akik nem szeretnének lemondani az Hola nyújtotta pluszbevételről, de a GSI megválni tőlük nem szeretne. Beszéljék meg ezt a helyzetet, találjanak minél több, minden érintett számára kedvező megoldást. Gondolják végig, hogy a munkatársakról beszélnek, de nélkülük: hogyan közlik velük a döntéseket. Milyen együttműködési lehetőségek alakíthatók ki?
Surprise (1) és Foam A Surprise Agency bővíteni szeretné a kínálatát a Foam szolgáltatásával. Gondolják végig, mit tudnának nyújtani az ügynökségnek, milyen áron, hogyan tudnának közös szolgáltatást nyújtani. Minél több ötletet dolgozzanak ki alaposan.
Surprise (2) és Mátyás A Mátyás étterem régi üzleti partnere a Surprise-nak, jól ismerik egymást, több sikeres rendezvényt is szerveztek már együtt. A legutóbbi meglepetésbuliba hiba csúszott: a zárt körűre tervezett, a Surprise által szervezett rendezvényt a Mátyás meghirdette a honlapján és a Fb-oldalán is. Így kétszer annyi vendég jött el, mint lehetett volna, nem fértek be a Mátyás helyiségeibe, felháborodásukkal nagy zajt okoztak, és elrontották nemcsak a díszvendég meglepetését, de szinte az egész vacsorát. A rossz hangulat rányomta a bélyegét az estére. Beszéljék meg a kárpótlási, kárrendezési lehetőségeket. Gondoljanak arra is, mekkora presztízsveszteséget okozott az eset a meglepetésügynökségnek.
Értékelési szempontok felépítés, lépések aszertivitás, magabiztosság (túlzások nélkül) saját érdekek képviselete tanult technikák és taktikák alkalmazása (szituációnak megfelelően) minden megadott szempont figyelembevétele elért eredmény időhatékonyság verbális és nonverbális kommunikáció udvariasság
|