Szófelhő
kommunikáció feladat oktatás műhely tehetséggondozás internet digilektus konferencia média stílus módszertan facebook marketing stilisztika barangoló netszótár internetkommunikáció utazás szövegalkotás borkommunikáció infokommunikáció bormarketing bibliográfia stílusgyakorlat kreatív írás digital_communication digilect emotikon tipográfia írásgyakorlat pályázat marketolingvisztika retorika digitális_kommunikáció prezentáció emoticon communication visual_communication önéletrajz visualisation reklám életrajz szövegértés tárgyalástechnika vizuális kommunikáció folyóirat üzleti kommunikáció meme szövegértelmezés vizuális_kommunikáció szövegelemzés énmárka szövegnyelvészet memes vizualitás szöveggondozás
Közéleti írás: honlap-feedback |
2018. március 05. hétfő, 21:23 |
Kedves Hallgatók, a következőkben gyűjtöm össze a beadott anyagokkal kapcsolatban a megjegyzéseket. A csillag jelöli a javítandó változatot, a > után megadom a javaslatot, ha lehetséges.
Fájlformátum - a csatolmányokat (ha csak másként nem kérik, például egy cikk leadásakor) pdf-fájlként küldjék, ily módon nem lehet abba könnyen belenyúlni, annak tartalmán változtatni - a felesleges fájlinformációkat töröljék (Hunyadi-levél!) - figyeljenek a fájlnévre is (a "levél kerettel" mint fájlnév a visszakereshetőség szempontjából nem szerencsés, Ajna!; ugyancsak nem hasznos fájlnév: "BCE" Polgármesteri Hivatal!)
Tartalom - több esetben is hiányzik a levél fejlécéből a honlap címe, ne maradjon ki (még akkor is, ha most tervezzük az oldalt, a domainnév már a miénk) - a honlap esetén a célközönség megadása elég széles körű lehet (nem szükséges pl.: egyedül vagy párban) - a hivatalos levélben célszerű közvetlen elérhetőséget is megadni a további egyeztetés céljából, nem csak a központi számot, e-mail-címet - nem adjuk meg a költségkeretet, hanem árajánlatot kérünk, és az ár-érték arányban legkedvezőbbet választjuk (ne így: Bruttó 500.000 forint a költségkeretünk...) - telefonszámot a fejlécben célszerű a nemzetközi formátumban (+36...) megadni, a külföldi kapcsolatokra is tekintettel - logikusan bánjanak a határidőkkel (a tervek vagy a teljes honlap készüljön el a határidőig? A honlap elkészítésének kitűzött határideje március 31. legyen, addig küldjenek el 3 tervezetet.) - adjanak meg határidőt (Három változatot várunk Önöktől, amelyekből mi választjuk ki a számunkra legmegfelelőbbet.)
Megfogalmazás, stílus - fogalmazzanak határozottan, sokkal kevesebb feltételes móddal (pl. Cégünk, a Corvo Pláza Kft. új honlapot szeretne létrehozni, melynek megtervezésével és - az értelemszerű dolgokat nem kell leírni (pl. Kérem a fentiek figyelembevételét; a második mondat felesleges: Hunyadi János Általános Iskola honlapjának struktúrája: Honlapunkon a következő pontokat, illetve alpontokat szeretnénk megjeleníteni:) - ha négyen írják alá a levelet (ami egyébként elég ritka), akkor többes szám első személyben fogalmazzanak a törzsszövegben (kérem > kérjük) - szóhasználat (*az Önök által meghatározott árajánlatot > az Önök által küldött árajánlatot; szokatlanul hangzik: *Az alább kibontott Arculati Kézikönyv; ugyancsak nem szerencsés megfogalmazás: *Mind felépítésileg, mind megjelenésileg) - ügyeljenek az udvarias megszólításra (nem szerencsés: Tisztelt Hölgyem!) - legyen az aláírás is udvarias, és tartalmazzon elég információt (nem elég: Igazgatóság)
Műfaji sajátosságok - kerüljék a brief esetén a nagyon hosszú, tömör szöveget, inkább rövidebb, átláthatóbb bekezdések legyenek - a briefet nem kitöltjük, hanem összeállítjuk (*Kérésüknek megfelelően kitöltöttük a briefet) - az ötsoros összefoglalás kevés információt tartalmaz egy honlap elkészítéséhez (Helyi Holló!) - a honlapstruktúra legyen nagyon átlátható rendszer, ne akarjanak mindent egy helyre összezsúfolni (Helyi Holló!) - a kulcsszavak valóban kulcsszavak legyenek (ezek nem kulcsszavak: Célunk egy letisztult, könnyen áttekinthető honlap létrehozása, kidomborítva az - a hivatalos levél tárgya valóban arra vonatkozzon, amiről szól a levél (ez nem az: *Tárgy: Kitöltött brief a Hotel Ravenna honlapjához; *Tárgy: Visszajelzés a honlapra adott árajánlatról)
Tipográfia - ügyeljenek a tabulátorokra, az egymáshoz tartozó tartalmakat tabulátorral rendezzék egymás alá - szebb a levél fejléce, ha az e-mail-cím és a honlapcím nem aláhúzott és kék betűs (hivatkozás eltávolítása) - rendezzék el az A4-es lapon a tartalmat: ha kevesebb a szöveg, szedjék 1-es helyett 1,5-es sorközzel, kezdjék lejjebb a lapon: esztétikusan töltsék ki a rendelkezésre álló helyet - nem szükséges az aláírásnak vonalat húzni a hivatalos levélben - ha a lapon vízjel van, az ne zavarja a papírra írt szöveg olvashatóságát (Madarassy!) - kapcsolják be az elválasztást, ne legyenek nagy lukak a szövegben (GOrganic!) - ha kiválasztottak egy betűtípust az arculati kézikönyvben, érvényesítsék is azt az elkészült szövegekben - ha van egy szép fejlécünk, a briefet is azon készítsük el, ragaszkodjunk az arculatunkhoz (Ravenna!) - néhány kivétellel ne használják az aláhúzást kiemelésre (Hollóhát!)
Helyesírás - figyeljünk a településnevünkre (*Hollóköváralja > Hollókőváralja) - keltezés, dátumírás (*2018. Február 26-án > 2018. február 26-án; *2018.02.26. > szóközökkel: 2018. 02. 26.; *Budapest ,2018. február 26-án > Budapest, 2018. február 26-án) - megszólítás és mondatkezdet (*Tisztelt Winter Netti, Köszönjük > Tisztelt Winter Netti, köszönjük... VAGY Tisztelt Winter Netti! Köszönjük...) - idegen szavak toldalékolása (brief-et > briefet) - vesszőhasználat (*Kérem küldjenek > Kérem, küldjenek; az irányítószám után nincsen vessző: *2018, Hollókőváralja > 2018 Hollókőváralja) - kis- és nagybetű (*Forint > forint; *ÁFA > áfa; az aláírás és név alatti megjelölés kisbetűs: XY ügyintéző; *Arculati Kézikönyv > Arculati kézikönyv) - kötőjelek (*email > e-mail vagy ímél) - egybe-különírás (*honlap tervezet > honlaptervezet, *honlap struktúra > honlapstruktúra; *Honlap megrendelés > Honlapmegrendelés vagy Honlap megrendelése; *Weblap készítés > Weblapkészítés; *igazgató helyettes > igazgatóhelyettes)
|