Szófelhő
kommunikáció feladat oktatás műhely tehetséggondozás internet digilektus konferencia média stílus módszertan facebook marketing stilisztika barangoló netszótár internetkommunikáció utazás szövegalkotás borkommunikáció infokommunikáció bormarketing bibliográfia stílusgyakorlat kreatív írás digital_communication digilect emotikon tipográfia írásgyakorlat pályázat marketolingvisztika retorika digitális_kommunikáció prezentáció emoticon communication visual_communication önéletrajz visualisation reklám életrajz szövegértés tárgyalástechnika vizuális kommunikáció folyóirat üzleti kommunikáció meme szövegértelmezés vizuális_kommunikáció szövegelemzés énmárka szövegnyelvészet memes vizualitás szöveggondozás
Elevator pitch |
2011. november 11. péntek, 00:43 |
Mi is az az Elevator Pitch? Steve Jobsról, az Apple nemrég elhunyt vezetőjéről közismert történet, hogy rendkívül kockázatos volt vele egy liftben utazni, sok alkalmazott rettegett attól, hogy egyszer a kinyíló liftajtó mögött a nagyfőnök várja. Ugyanis többekhez, akikkel együtt utazott, hozzászegezte azt a kérdést, hogy „So what have you done for Apple lately?”, azaz „Mit tettél mostanában az Apple-ért?”. Aki nem tudott az Apple-vezérnek tetsző választ adni, attól a liftút végére megváltak, aki helyesen válaszolt, az örökre bevéste magát Jobs fejébe. Az elevator pitch tehát egy rövid beszéd, amely célratörően és összefoglalóan ismerteti egy adott cég, termék vagy szolgáltatás fő jellegzetességeit, előnyeit. A kifejezés eredetileg egy liftút időtartama alatt előadható bemutatkozásra utal, ami körülbelül másfél-két perces prezentációnak felel meg. A jó elevator pitch a következő kérdésekre ad választ: Mi a termék vagy a szolgáltatás? Milyen hasznot nyújt a vevők számára? Kik is vagyunk mi?
|