Elevator pitch
2011. november 11. péntek, 00:43

Mi is az az Elevator Pitch?

Steve Jobsról, az Apple nemrég elhunyt vezetőjéről közismert történet, hogy rendkívül kockázatos volt vele egy liftben utazni, sok alkalmazott rettegett attól, hogy egyszer a kinyíló liftajtó mögött a nagyfőnök várja. Ugyanis többekhez, akikkel együtt utazott, hozzászegezte azt a kérdést, hogy „So what have you done for Apple lately?”, azaz „Mit tettél mostanában az Apple-ért?”. Aki nem tudott az Apple-vezérnek tetsző választ adni, attól a liftút végére megváltak, aki helyesen válaszolt, az örökre bevéste magát Jobs fejébe.

Az elevator pitch tehát egy rövid beszéd, amely célratörően és összefoglalóan ismerteti egy adott cég, termék vagy szolgáltatás fő jellegzetességeit, előnyeit. A kifejezés eredetileg egy liftút időtartama alatt előadható bemutatkozásra utal, ami körülbelül másfél-két perces prezentációnak felel meg.

A jó elevator pitch a következő kérdésekre ad választ:

Mi a termék vagy a szolgáltatás?

Milyen hasznot nyújt a vevők számára?

Kik is vagyunk mi?

 

 

 

Keresés

Google-ajánlat