Vizsgatárgyalás 2019
2019. november 27. szerda, 17:59

Stratégiai kommunikáció II. kurzushoz

 

Időpont:

2019. december 4.

Kiegészítő ötletek:

A tárgyalásra lehet hozni céges névjegyeket, kitűzőket, szóróanyagokat, kiegészítő anyagokat, termékmintákat, prototípusokat stb.

Lehet – ha szükséges – az egységes öltözékkel is alátámasztani a mondandónkat.

Értékelési szempontok:

felépítés, lépések;
asszertivitás, magabiztosság (túlzások nélkül);
saját érdekek képviselete;
tanult technikák és taktikák alkalmazása (szituációnak megfelelően);
minden megadott szempont figyelembevétele;
elért eredmény;
időhatékonyság;
verbális és nonverbális kommunikáció;
udvariasság

Értékelőlap

 

 

I. csoport

FxL Fashion fenntartható ruházat és No waste pack környezettudatos webshop

A No waste pack forgalmazza az FxL Fashion ruhadarabjait a webshopjában. Az FxL Fashionről megjelenik egy cikk az egyik divatportálon, sőt emellett a webshop vezetője is kap megbízható forrásból arról értesülést, miszerint a ruhagyártó nem tartja be a környezettudatosság és fenntarthatóság elveit. Ezek alapján meg akarják szakítani az együttműködést az FxL Fashionnel, ki akarják vonni a kínálatukból a ruhagyártó termékeit, mielőtt kitör a botrány. Beszéljék meg, tudnak-e a továbbiakban kooperálni, mi történhetett a mindeddig a környezettudatosság elvei szerint működő cégnél, és hogyan lehet helyrehozni a két cég imázsán esett, esetleges károkat. 

 

Local Vibes utazós app és Étterem a világ körül

A Local Vibes utazós app budapesti kínálatában már hat hónapja szerepel az Étterem a világ körül. A felhasználók pontozzák a szolgáltatásokat. A kezdeti 9,7-es átlagértékelés az elmúlt egy hónapban hirtelen 7,2-re csökkent. Az étterem továbbra is maximumon teljesít, kiszolgálja a vendégek igényeit, nem változtattak a séfen, a kínálaton, a felszolgálók ugyanolyan kedvesek és figyelmesek, mint korábban. Nem is értik, mi történhetett. A Local Vibes elvei alapján azonban csak 9 feletti átlagértékeléssel rendelkező cégek maradhatnak az egy városban ajánlott szolgáltatások között, ezért e-mailben szólnak az étteremnek, hogy el fogják távolítani a kínálatukból az éttermet. Az étterem erre személyes találkozót kér. Győzze meg az étterem a Local Vibest, hogy továbbra is az ajánlott éttermek között maradhassanak (az alapelv ellenére), hiszen számukra kiváló bevételi forrást jelent az appon keresztül érkező vendégsereg. Az app tulajdonosai szigorúan ragaszkodnak a szabályzatukhoz, de legalább a párbeszédre hajlandóak. Gondolják végig közösen, hogyan romolhattak ilyen gyorsan ilyen sokat az értékelések (az étterem gondolhat arra is, hogy a Local Vibes változtatott az értékelési módszerén, algoritmusán). Hogyan lehet az értékeléseken javítani? 

 

Cocooking közös konyha és Teamtrainer csoportos tréning

A Teamtrainer kommunikációs tréningeket tart csoportoknak, cégeknek. A legutóbbi kooperációs készségeket fejlesztő tréningjüket a Cocooking közösségi konyhában tartották: a megrendelő cég munkatársai a közös főzés során gyakorolták az együttműködést. A helyszínen minden rendben ment, jól sikerült a tréning. A hidegzuhany másnap érte a Teamtrainert, amikor a résztvevők szalmonellafertőzés tüneteiről számoltak be nekik, a megrendelő egy dühös hangú levelet küldött a cégnek. A Teamtrainer és a Cocooking egymásra mutogatnak: a Teamtrainer szerint nem volt megfelelően tisztán tartva a konyha, a Cocooking szerint a hozott összetevők és a nem professzionális elkészítési mód (amelyet a Teamtrainer instruált) okozta a résztvevők megbetegedését. Beszéljék meg, mi a teendő: ki viseli az anyagi és a kommunikációs károkat; szükséges-e kárpótolni a résztvevőket, és ha igen, hogyan; milyen (közös?) kommunikációt folytassanak, hogy a két cég hírnevében okozott kárt minél inkább minimalizálni tudják. 

 

Athletics személyi edző alkalmazás és Corvinus Communication marketingügynökség

Az Athletics személyi edző alkalmazás most induló vállalkozás: az alakformáláshoz-testépítéshez kiválóan értenek, de a marketinghez kevésbé. Ezért megbízzák a Corvinus Communication marketingügynökséget az app bevezető kampányának megtervezésével. Az ügynökség influencerek alkalmazását javasolja. Három influencer dolgozik hat hónapon keresztül az applikáció népszerűsítésén. Kezdetben nagyon szép elérési és letöltési számokat produkálnak, egyre nő az apphasználók száma. Ám az egyik, az ügynökség által javasolt, kizárólagosan az appnak dolgozó testépítő influencer bekerül a bulvárhírekbe illegális dopping/droghasználat miatt. A hír végigsöpör az online médián. Az applikációt nemcsak kevesebben töltik le a botrány után, hanem sokan le is törlik a telefonjukról. Az Athletics munkatársai a marketingügynökséget okolják, a marketingügynökség szerint pedig az appcég nem készítette fel alaposan az influencert, és nem tisztázták vele az együttműködés szabályait. Dolgozzák ki, hogyan lehet a károkat helyrehozni, miképpen lehet az alkalmazás letöltéseit újra növekedő pályára állítani. Kell-e valakinek kárpótlást adnia? Kinek, milyet és mennyit?

 

Anyák harca Youtube-csatorna családoknak és Étterem a világ körül (2)

Az Étterem a világ körül évek óta jól működő vállalkozás, bejáratott ügyfélköre van, sok visszatérő vendéggel. Az Anyák harca Youtube-csatorna most induló cég, és szponzorokat keres. Keressék fel az étterem vezetőségét, és kérjenek szponzorációs lehetőséget. Gondolják végig, milyen érvekkel tudják meggyőzni a nagyobb céget, hogy segítsék az Önök indulását (vagy a lassabb indulás után a szárnyalását), milyen összeget kérnek, és azt mire kívánják pontosan fordítani, mit kínálnak esetlegesen a támogatásért cserébe. Az étterem képviselői ebben a szituációban rezonőri, passzívabb szerepet játszhatnak: saját belátásukra van bízva, hogy adnak-e végül támogatást (még soha nem került erre sor a korábbiakban; nem reklámszerződésről van szó!).

 

II. csoport

Tombolda és Habitu jelmezkészítő

A Tombolda stressz- és dühlevezető élményprogramokat kínál ideges, stresszes ügyfeleinek. Az egyik nagy telko-szolgáltató megbízza őket, hogy az éves csapatépítő rendezvényük egyik programpontját ők biztosítsák. A rendezvényen ötszáz fő van jelen. A tomboldások egy olyan törő-zúzó programot találnak ki, amelynek a sikeres lebonyolításához jelmezek is szükségesek (gondolják ki, milyen közeg, környezet, szcenárió lesz ez!). A száz darab egyedi jelmezt a Habitu jelmezkészítőtől rendelik meg, a rendezvény előtti napon történő leszállítással. Az előzetesen megküldött próbadarab tökéletesen megfelel a Tombolda elképzeléseiknek, sőt a minősége felül is múlja azokat. A jelmezek azonban a rendezvény előtti napon nem érkeznek meg. A Tombolda hívogatja a Habitut, ám senki nem veszi fel a telefont, csak este tízkor. Ekkor a Habitu azt ígéri, hogy a ruhák másnapra, már a helyszínre fognak megérkezni, a program kezdetére, 9 órára. Ám a jelmezek csupán 14 órakor érnek oda, a program pedig 16 óráig tart. A rendezvény másnapján találkoznak. A Tombolda nem akarja kifizetni a ruhadarabokat, a Habitu szerint teljesítették a megrendelést végül (és egyébként nem tud egy ekkora kárt elviselni, hiszen csődbe mennének). A Habitu szerint későn és nem is pontosan kapták meg az óriási megrendelést, a Tombolda szerint pedig tönkretették az alaposan megtervezett programjukat. Tisztázzák a helyzetet, találjanak megoldás(oka)t.

 

Sütit Sebtibe süti-házhozszállítás és Pale Ale pasztellsör

A Sütit Sebtibe és a Pale Ale már a két cég fél évvel ezelőtti megalakulása óta együttműködik: a sütiszolgáltató szállítja ki a vendégeknek a sütivel együtt a pasztellsöröket is. Mindeddig zökkenőmentes volt a kooperáció. Ám a legutóbbi hónapban sok reklamáció érkezett az ügyfelektől a sütiszállítóhoz a Pale Ale minősége miatt, a sör fogyasztása után az ügyfelek gyomorproblémákról, hasmenésről panaszkodtak a Sütit Sebtibe ügyfélszolgálatán. Derítsék ki, hogy mi lehet a probléma, ki a felelős (a Pale Ale természetesen a sütiseket vádolja - találják ki, milyen indokokkal). Gondolják végig, kell-e és ha igen, hogyan kárpótolni a panaszos ügyfeleket; milyen kommunikáció lehet a kisebbfajta botrány után a hatásos, és hogy folytatják-e az együttműködést. 

 

Bloom virágzó-lebomló telefontok és Dress me up (upp) divatapp

A Dress me up applikáció divattanácsokat ad a felhasználóknak, és a kiválasztott ruhadarabok és kiegészítők beszerzésében is segít. A Bloom olyan telefontokokat gyárt, amelyek meghatározott idő után, elültetve virággá nyílnak. A Dress me up alapelve, hogy egyáltalán nem fogadnak el céges ajánlkozásokat, pénzért cserébe nem reklámoznak más vállalkozásokat, csak a saját szempontrendszerük alapján választják ki az ügyfeleik számára ajánlott termékeket. Próbálja meggyőzni őket a Bloom, hogy mégis bekerülhessenek, elsőként és egyedüliként az applikáció által a vásárlóknak ajánlott termékek közé. A Dress me up köti az ebet a karóhoz, hogy nem "megvesztegethetőek". Készüljön a Bloom sok és sokféle érvvel. Ha létrejön az együttműködés, dolgozzák ki a kereteit (milyen esetekben, hányszor, milyen ellenszolgáltatásért cserébe kerülhet be a Bloom az appba).

 

Green Footprint táboroztatás és Work-It-Out munkaerő-közvetítés

A Green Footprint fenntartható módon hoz létre táborokat a világ minden pontján: régi, elhanyagolt iparterületeket állítanak helyre, és hasznosítanak táboroztatási-turisztikai céllal. Alapvetően igyekeznek helyi szakmunkásokat foglalkoztatni, ám a szakképzettebb munkákhoz szükségük van idegen nyelveken is beszélő munkatársakra, akik hajlandóak hónapokra a világ másik felére utazni. Az ő felkutatásukra veszik igénybe a Work-It-Out szolgáltatásait. Kezdetben sikerül is megfelelő munkatársakat javasolni, mindenki elégedett, folynak az építkezések. Ám az utóbbi kilenc hónapban nem tudnak a vállalásuknak megfelelő mennyiségű mérnököt közvetíteni a Green Footprintnek, mivel elterjedt a szakmában a hír a nem megfelelő munkakörülményekről, és a mérnökök a kezdeti lelkesedés után elégedetlenek voltak a fizetésükkel is (a Work-It-Out ebből is kap százalékot, illetve a Green Footprintnek nyújtott fejvadász szolgáltatásért is). Természetesen a két cég egymásra mutogat: a Work-It-Out utal a nem megfelelő körülményekre, a Green Footprint szerint pedig nem elég professzionális a munkaerő-toborzás. Üljenek le megbeszélni, hogyan lehet ezt a helyzetet feloldani, mit kell tenniük az elégedetlenség megszüntetésére és a hatékony munkaerő-közvetítés helyreállítására. Gondoljanak kommunikációs megoldásokra is. 

 

Familevent céges családi napok szervezése és Happy Paws kutyasétáltatás

A Familevent a kutyaeledeleket gyártó Pedigree cégnek szervezett céges családi napot. Mivel a cég közel száz, a rendezvényen részt vevő munkatársa (és az ő szintén jelen lévő családjuk) rendelkezik kutyával, ezért a Familevent vállalja, hogy az esemény ideje alatt biztosítják a kutyafelügyeletet. Erre a megbízható referenciákkal rendelkező Happy Paws kutyasétáltató céget kérik fel: nagyjából száz kutyára kell vigyázni, a családi nap hatórás időtartama alatt. Az első négy óra teljesen gond nélkül zajlik, ám ekkor történik valami, ami miatt a kutyák elszabadulnak, egymásnak és a vendégeknek támadnak. A rendezvény helyszínén teljes a káosz, félbe kell szakítani a programot. Az eseményről egy rövidhír megjelenik a helyi online médiában is. A Familevent a Happy Pawst vádolja, a Happy Paws a Familevent szervezési hibáját okolja. A Pedigree nem fizeti ki a rendezvényszervezés díját, a Familevent ezért nem fizeti ki a Happy Paws megbízási díját, pedig a Happy Paws külön felbérelt új embereket is az eseményre (mindkét szerződésben van ilyen záradék, a hiba felelősére hivatkozva). Tisztázzák, hogy mi történt az eseményen; mi a teendő; hogyan tudják közösen vagy külön-külön a szakmai hírnevüket helyreállítani. Elképzelhető-e, hogy a későbbiekben még lesz a két cég között együttműködés?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Keresés

Google-ajánlat