Szófelhő
kommunikáció feladat oktatás műhely tehetséggondozás internet digilektus konferencia média stílus módszertan facebook marketing stilisztika barangoló netszótár internetkommunikáció utazás szövegalkotás borkommunikáció infokommunikáció bormarketing bibliográfia stílusgyakorlat kreatív írás digital_communication digilect emotikon tipográfia írásgyakorlat pályázat marketolingvisztika retorika digitális_kommunikáció prezentáció emoticon communication visual_communication önéletrajz visualisation reklám életrajz szövegértés tárgyalástechnika vizuális kommunikáció folyóirat üzleti kommunikáció meme szövegértelmezés vizuális_kommunikáció szövegelemzés énmárka szövegnyelvészet memes vizualitás szöveggondozás
Tudománykommunikáció 2.0 folyóirat-különszám |
2022. szeptember 25. vasárnap, 12:00 |
Megjelent a Filológia.hu folyóirat legújabb száma, amelyet Falyuna Nórával szerkesztettünk. Filológia.hu tizenharmadik évfolyam első−negyedik szám (2022/1−4.) A Tudománykommunikáció 2.0 tematikus szám a 2020. november 20-án a TudCom kutatócsoport által online megrendezett konferencia válogatott, lektorált tanulmányait tartalmazza. A konferencia előadásai elérhetőek a kutatócsoport Youtube-csatornáján.
A folyóiratszám tartalma:
A kutatói szerep változása Laza Bálint – Pintér Dániel Gergő Az episztemikus függés vizsgálata a szakértő-laikus kapcsolatban: a tudománykommunikációs modellek szakértőképének összehasonlító elemzése Veszelszki Ágnes A tudományos influencerektől a deepfake-ig. A legújabb tudománykommunikációs lehetőségek Rédey Soma A valóságon innen és túl. Tudománykommunikációs kihívások a „post-truth" világában Falyuna Nóra „A tudósok fehér galléros bűnözők". Tudományellenesség és tudománykommunikáció a (dez)információs társadalomban
Tudománykommunikáció és oktatás H. Tomesz Tímea – Jánk István Tudományos vs. ismeretterjesztő, nyomtatott vs. digitális. Mi a különbség a tudományos és a tudományos ismeretterjesztő szövegek között? Taxner Tünde Médiaműveltség kontra áltudomány: A kritikus gondolkodás fejlesztése vitázással Sass Judit – Bodnár Éva A tanári szerepek kompetencia-összetevői a 21. századi felsőoktatásban Judit Sass – Lídia Vinczéné Fekete Signs of student engagement during online learning Balogh Andrea Gamerek és geekek: A videójátékok és a tudománykommunikáció
A vizualitás szerepe a tudománykommunikációban Petschner Anna KÉPtelenség? Természettudományos blogok a vizualitás tükrében Kovács Gábor A hipotézistesztelés gondolatmenetének vizuális szemléltetése Veczán Zoltán „Gretakör". Greta Thunberg reprezentációja internetes mémeken
|