Szófelhő
kommunikáció feladat oktatás műhely tehetséggondozás internet digilektus konferencia média stílus módszertan facebook marketing stilisztika barangoló netszótár internetkommunikáció utazás szövegalkotás borkommunikáció infokommunikáció bormarketing bibliográfia stílusgyakorlat kreatív írás digital_communication digilect emotikon tipográfia írásgyakorlat pályázat marketolingvisztika retorika digitális_kommunikáció prezentáció emoticon communication visual_communication önéletrajz visualisation reklám életrajz szövegértés tárgyalástechnika vizuális kommunikáció folyóirat üzleti kommunikáció meme szövegértelmezés vizuális_kommunikáció szövegelemzés énmárka szövegnyelvészet memes vizualitás szöveggondozás
Tehetségnap |
2012. június 11. hétfő, 10:50 |
A Magyar Nyelvtudományi Tudományos Diákkör és a Tantárgy-pedagógiai Tudományos Diákkör tavaszi konferenciája
A konferencia időpontja: 2012. június 12. 10–14 óra A konferencia helye: 1088 Budapest, Múzeum körút 6–8. Ifjúsági épület II/1–4.
Program
Magyar nyelvészeti kutatási tervek és kutatások Ifjúsági épület II/1. 10–14 óra
Varjasi Szabolcs: Jogtudatosság és nyelvválasztás összefüggései és lehetséges egymásra hatásának okai egy empirikus kutatás eredményeinek tükrében Labancz Linda: Kétnyelvűség és dementia Juhász Dávid: Úton-Útfélen – Többnyelvű interkulturális szótár kamionsofőrök számára Német Judit: Szociálisan hátrányos helyzetből adódó nyelvi hátrány középiskolás diákok körében Takács Edit: Az események ábrázolásának lehetőségei a tárggyal összefüggésben Evellei Katalin: Narratíva és nézőpontszerkezet Az arany ember szövegváltozataiban Krepsz Valéria: Koraszülött gyermekek nyelvhasználatának vizsgálata Őszi Hajnalka, Vakula Tímea: Szövegértés a csendben – Siket felnőttek szövegértésének vizsgálata Szabó Ágnes: A mentális lexikon vizsgálati módszerei Varjasi Gergely: Multimodális percepció és tanulás Mészáros Katalin Edit: A megakadásjelenségekhez köthető néma szünetek jellemzői általános iskolások spontán dialógusaiban Zsigmond Anita: A Magyarországon élő menekültek integrációs esélyei, valamint nyelvtanulási lehetőségei a jogszabályok tükrében és a gyakorlatban Kovács Zsuzsanna, Sümegi Mariann: „Have it your way! Vagy mégsem?” – Egy nemzetközi gyorsétterem-hálózat magyarországi dolgozóinak nyelvhasználata
Digitális kommunikációs, anyanyelv- és idegennyelv-pedagógiai kutatási tervek, kutatások Ifjúsági épület II/4. 10–14 óra
Lukács Krisztina: A tanári instrukciók szerepe a szövegalkotás fejlesztésében Perge Gabriella: A többnyelvűség didaktikája és az idegen nyelvek tanításának gyakorlata. Mehrsprachigkeitsdidaktik und Unterrichtspraxis Taczman Andrea: Az idegennyelv-oktatás dimenziói. Dimensionen des Fremdsprachenunterrichts Havasi Helga: Az értő hallás vizsgálata az idegennyelv-oktatásban. Hören als Verstehen Farkas Zsófia: A tanulók nyelvórai anyanyelv használatának vizsgálata – a fegyelem szempontjából. Investigating Native Language Usage in Language Classes – a Disciplinary Approach Precskó Lilian: A jelnyelv és a digitális tananyagok alkalmazása siket tanulók angoloktatásában. Opportunities in Teaching English as a Foreign Language to Deaf Learners Scheuring Flóra: A tanári kommunikáció két aspektusának vizsgálata videós tanórák elemezésével Makóné Dobos Ida: Folyamatközpontú szövegalkotás az iskolában Gyuriss Gábor: A tesztfeladatok funkciói az anyanyelvi nevelésben Kruzslicz Tamás: A digitális kultúra és kommunikáció mint jelenség és eszköz a középiskolai anyanyelvi nevelésben Balogh Andrea: Számítógépes játékok nyelvi környezetének vizsgálata Németh Luca Anna: A politikailag korrekt nyelvhasználat szociolingvisztikai vizsgálata Erdei Emese: Interjú: az írott és a beszélt nyelv határán
Szeretettel várunk a konferencián minden érdeklődőt.
Támogatók: TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0030 – Önálló lépések a tudomány területén NTP-TDK-11-B – A felsőoktatásban működő tehetséggondozó műhelyek, kiemelten a tudományos diákkörök támogatására
|