Szófelhő
kommunikáció feladat oktatás műhely tehetséggondozás internet digilektus konferencia média stílus módszertan facebook marketing stilisztika barangoló netszótár internetkommunikáció utazás szövegalkotás borkommunikáció infokommunikáció bormarketing bibliográfia stílusgyakorlat kreatív írás digital_communication digilect emotikon tipográfia írásgyakorlat pályázat marketolingvisztika retorika digitális_kommunikáció prezentáció emoticon communication visual_communication önéletrajz visualisation reklám életrajz szövegértés tárgyalástechnika vizuális kommunikáció folyóirat üzleti kommunikáció meme szövegértelmezés vizuális_kommunikáció szövegelemzés énmárka szövegnyelvészet memes vizualitás szöveggondozás
Korstílusok (Varga Zsófia) |
2012. február 27. hétfő, 22:49 |
1. A kártyákon valamilyen információ olvasható az egyik korstílusról. Találjátok ki, melyik korstílus jellemzőjét kaptátok meg. Ennek megfelelően alakítsatok négy csoportot!
reneszánsz „kártyák”: XIV–XVI. SZÁZAD „ÚJJÁSZÜLETÉS” HUMANIZMUS POLGÁRSÁG MEGSZÜLETÉSE barokk „kártyák”: XVI–XVIII. SZÁZAD MONUMENTALITÁS MOZGALMASSÁG klasszicizmus „kártyák”: XVIII. SZÁZAD MÁSODIK FELE – XIX. SZÁZAD KÖZEPE RACIONALIZMUS LETISZTULT FORMÁK romantika „kártyák”: XVIII. SZ. VÉGE – XIX. SZ. UTOLSÓ HARMADA MŰFAJKEVEREDÉS LIRIZÁLÓDÁS
2. Minden csoport kap egy borítékot, amelyben alkotók nevei találhatók. Helyezzétek el egy „idővonalon” az alkotókat aszerint, hogy melyik korstílusban alkottak!
reneszánsz alkotók: Michelangelo, Da Vinci, Raffaello, Tiziano, Botticelli, Boccaccio, Petrarca, Chaucer, Shakespeare, Morus Tamás, Balassi Bálint, Janus Pannonius, Bornemisza Péter barokk alkotók: Bernini, Caravaggio, Rembrandt, Mányoki Ádám, Vivaldi, Bach, Händel, Milton, Tasso, Pázmány Péter, Zrínyi Miklós klasszicista alkotók: Antonio Canova, Pollack Mihály, Mozart, Beethoven, Haydn, Goethe, Schiller, Corneille, Racine, Csokonai, Berzsenyi, Kazinczy romantikus alkotók: Goya, Delacroix, W. Turner, Schubert, Csajkovszkij, Liszt Ferenc, Keats, Shelley, Byron, Coleridge, Wordsworth, Hugo, Puskin, Vörösmarty, Petőfi, Arany, Jókai
3. Olvassátok el a szövegeket! Döntsétek el, milyen korstílusban keletkeztek! Ki a szerző, mi a mű címe? Mutassátok be az adott korstílus jellemzőit a szövegen! 1. szövegrészlet (Balassi Bálint: Hogy Júliára talála, így köszöne neki – reneszánsz) Én bús szívem vidámsága,
2. szövegrészlet (Zrínyi Miklós: Szigeti veszedelem - barokk) Én az ki azelőtt iffiu elmével
Musa! te, ki nem rothadó zöld laurusbul Te, ki szűz Anya vagy, és szülted Uradat,
3. szövegrészlet (Berzsenyi Dániel: A közelítő tél – klasszicizmus) Hervad már ligetünk, s díszei hullanak, Nincs már symphonia, s zöld lugasok között A hegy boltozatin néma homály borong. Oh, a szárnyas idő hirtelen elrepül, 4. szöveg (Kölcsey Ferenc: Zrínyi dala – romantika) Hol van a hon, melynek Árpád vére Hol van a bérc, és a vár fölette, Itt van a bérc, s omladék fölette,
4. A csoportok egy-egy témát kapnak, majd hat perc alatt szöveget kell alkotniuk az adott témában a saját korstílusuknak megfelelően.
1. Egy átlagos reggelem 2. Várakozás a buszra 3. Lemerült a telefonom 4. Facebook-bejegyzés a nap végén |