Szófelhő
kommunikáció feladat oktatás műhely tehetséggondozás internet digilektus konferencia média stílus módszertan facebook marketing stilisztika barangoló netszótár internetkommunikáció utazás szövegalkotás borkommunikáció infokommunikáció bormarketing bibliográfia stílusgyakorlat kreatív írás digital_communication digilect emotikon tipográfia írásgyakorlat pályázat marketolingvisztika retorika digitális_kommunikáció prezentáció emoticon communication visual_communication önéletrajz visualisation reklám életrajz szövegértés tárgyalástechnika vizuális kommunikáció folyóirat üzleti kommunikáció meme szövegértelmezés vizuális_kommunikáció szövegelemzés énmárka szövegnyelvészet memes vizualitás szöveggondozás
Konfliktuskezelés (Trollfoci vs. Notts County) |
2015. március 22. vasárnap, 23:38 |
A hétvégén a 8. Újmédia Konferencián vettem részt. Két Facebook-oldalt vizsgáltam az előadásomban, és a kommunikációs elemzésből egy aspektust, a konfliktuskezelést emeltem ki. Itt olvasható az előadás előzetes összefoglalója:
2015 januárjában az összes magyarországi felhasználót letiltotta az egyik nagy-britanniai futballklub a Facebook-oldaláról. Vizsgálatomban annak kívánok utánajárni, mi vezetett ehhez a döntéshez, mi lehetett a kiváltó oka, és miképpen oldódott fel ez a közösségi oldalon zajló konfliktus. A konfliktus szereplői az angol harmadik ligabeli Notts County labdarúgó csapat (és a kommunikációért felelős teamje), amely 1862-es alapításával a világ legrégebbi futballklubjának tartja magát, illetve a magyar Trollfoci Facebook-oldal. A konfliktus kiindulópontja egy magyar játékos, Bajner Bálint átigazolása volt az angol csapathoz (egy másik angliai klubtól, az Ipswich Towntól). A játékos korábban a németországi első osztályba tartozó Borussia Dortmund II. csapatában játszott, ahol a szurkolók meglátása szerint igen nagyképű és fellengzős videónyilatkozatot adott több alkalommal is, amivel kiváltotta a focirajongók ellenszenvét, és ezáltal internetes mémek alapjává is vált. Az előadásban ezt a folyamatot vizsgálom meg a mémek, a nyelvhasználat és a konfliktuskezelés szempontjából. A közösségi média, a közösségi oldalak a téma szempontjából releváns jellemzőinek áttekintése után a(z internetes) mém fogalmát vizsgálom. Az elemzés egy korpusz alapú empirikus vizsgálatra épül: a Trollfoci és a Notts County Facebook-oldalának 2015. januári bejegyzéseit, illetve az azokhoz fűzött szöveges, ritkábban képes kommentárokat elemzem. A vizsgálat fő szempontjai a létrejött mémek típusa, az angol és magyar makaróninyelv, a hunglish stíluselemként és humorforrásként való használata, továbbá az angol csapat példaértékűnek tekinthető konfliktuskezelési módja lesznek.
A prezentáció pdf-ben, animációk nélkül
Beszámoló a konferenciáról a vasarhely.ro oldalon
Előadás közben:
|