Szófelhő
kommunikáció feladat oktatás műhely tehetséggondozás internet digilektus konferencia média stílus módszertan facebook marketing stilisztika barangoló netszótár internetkommunikáció utazás szövegalkotás borkommunikáció infokommunikáció bormarketing bibliográfia stílusgyakorlat kreatív írás digital_communication digilect emotikon tipográfia írásgyakorlat pályázat marketolingvisztika retorika digitális_kommunikáció prezentáció emoticon communication visual_communication önéletrajz visualisation reklám életrajz szövegértés tárgyalástechnika vizuális kommunikáció folyóirat üzleti kommunikáció meme szövegértelmezés vizuális_kommunikáció szövegelemzés énmárka szövegnyelvészet memes vizualitás szöveggondozás
Közösségi oldalak nyelvi perspektívából |
2013. július 01. hétfő, 14:17 |
Összefoglaló A nyelv közösségi perspektívája című konferenciára Konferencia a Partiumi Keresztény Egyetem Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszékének szervezésében Nagyvárad, 2013. július 5–6.
A leggyakrabban emlegetett közösségi oldal az európai, illetve az észak-amerikai országokban legtöbb felhasználót tömörítő Facebook, de ún. social networking site a magyar nyelven egyelőre kevésbé használt mikroblog-szolgáltató Twitter; a képes-videós csetelésre alkalmas Snapchat (amelyben beállítható, hány másodpercig legyen látható az elküldött fotó); a képmegosztó Flickr; a tartózkodási helyről információt közzéadó Foursquare; a szakmai profilt építő Linkedin is. Egy 2013 tavaszán készített német vizsgálat szerint minden, harminc éven aluli fiatal használja valamilyen formában a hálókommunikációt. A folyamatos online jelenlét a nyelvi viselkedésre is hatással van. Az előadás e gyors és technológia által determinált nyelvi változásba ad betekintést, kiemelten kezelve a legszembetűnőbb lexikai módosulásokat.
A konferenciáról a PKE honlapján (Partiumi Keresztény Egyetem Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszéke) |