Szófelhő
kommunikáció feladat oktatás műhely tehetséggondozás internet digilektus konferencia média stílus módszertan facebook marketing stilisztika barangoló netszótár internetkommunikáció utazás szövegalkotás borkommunikáció infokommunikáció bormarketing bibliográfia stílusgyakorlat kreatív írás digital_communication digilect emotikon tipográfia írásgyakorlat pályázat marketolingvisztika retorika digitális_kommunikáció prezentáció emoticon communication visual_communication önéletrajz visualisation reklám életrajz szövegértés tárgyalástechnika vizuális kommunikáció folyóirat üzleti kommunikáció meme szövegértelmezés vizuális_kommunikáció szövegelemzés énmárka szövegnyelvészet memes vizualitás szöveggondozás
Image and self-representation (abstract) |
2011. április 12. kedd, 12:04 |
Social networking websites are not only used for finding friends, passing the time, playing or, in general, maintaining interpersonal communication but personal profiles also serve as “private home pages” with a layout scheme determined by the given system. More or less consciously, users use profile pages to build up their online self images: they design their profiles according to the image created by them of themselves, or the desirable image they want to create in others of themselves. A non-verbal element of the profile page is the replaceable profile picture. This presentation deals with pictures used as profile (or rather: “profiled”) pictures on social websites. The theoretical framework of the presentation is given by the theories of marketing communications and public relations on image and that of psychology on self-construction. Marketing principles of organization image building seem to be also true to the individual’s self image building. The study includes an empiric research as well: it analyses the characteristics of profile pictures on Facebook based on a sample of more than one thousand randomly collected pictures – with special respect to sex and age related differences and the collective samples create accordingly.
|